Contact

Adres tennispark

 

De Eendenkooi 3

5223 KG 's-Hertogenbosch (West)

Tel.: (073) 623 48 22

 

E-mail: info@schutskamp.nl

 

Factuuradres: administratie@schutskamp.nl

 

IBAN: NL80 RABO 0158 5708 20

 

 

Routeplattegrond

Route

 

Vanuit richting Utrecht:

Richting 's-Hertogenbosch (A2), afslag Waalwijk (A59). Afrit 45 nemen. Bij stoplichten links. Daarna zie *

 

 

Vanuit richting Nijmegen:

's-Hertogenbosch rondweg richting Utrecht aanhouden. Afslag Waalwijk (A59). Afrit 45 nemen. Stoplichten links.

Daarna zie *

 

 

Vanuit richting Breda:

A59 richting Waalwijk/'s-Hertogenbosch. Afrit 45 nemen. Stoplichten links. Daarna zie *

 

 

Vanuit richting Tilburg:

Richting Waalwijk/'s-Hertogenbosch (A59). Afrit 45 nemen. Bij stoplichten links. Daarna zie *

 

Vanuit richting Eindhoven/Vught:

Afrit 23, Ring 's-Hertogenbosch-West/Centrum. Volg richting Waalwijk via randweg. Na stoplichten bij ziekenhuis, ga na ± 600 m. bij het stoplicht rechtsaf richting Kruiskamp, Rietvelden, Brabanthallen. Daarna zie *

 

 

* Bij rotonde rechtdoor, volgende rotonde rechts de Kooikersweg op. Op de daaropvolgende rotonde linksaf. Je rijdt nu de Eendenkooi op. Achter de sporthal vind je TV De Schutskamp.

 

 

Bestuur

 

Voorzitter

Thom Rijnberg

(voorzitter@schutskamp.nl)

 

Penningmeester

Hans Vogelaar

(penningmeester@schutskamp.nl)

 

Secretaris

Mathieu Trompenaars

(secretaris@schutskamp.nl)

 

Leden

Martijn Knuiman (TC)

tc@schutskamp.nl

 

Lotte Schreuders (Paviljoen)

paviljoen@schutskamp.nl

 

Ad van der Steen (Park)

park@schutskamp.nl

 

 

 


Ledenadministratie

Marjorie van 't Hof

ledenadministratie@schutskamp.nl

 

 

Vertrouwenscontactpersoon

Maurice Gras

vcp@schutskamp.nl

 

 

Andere e-mail adressen:

 

baanhuur@schutskamp.nl

 

tc@schutskamp.nl

 

training@schutskamp.nl

 

externe-competitie
@schutskamp.nl

 

redactie@schutskamp.nl

 

webmaster@schutskamp.nl

 

lief&leed@schutskamp.nl

 

 

Organogram TV de Schutskamp:

Wie doet er wat binnen onze vereniging?

 

Bekijk het organogram >

 

 

Wie = Wie?

Een portretten-galerij van vrijwilligers binnen onze vereniging en wat zij doen.

 

Bekijk de portretten-galerij >

 

 

 

Vereniging

Tennisvereniging De Schutskamp is een leuke club waar sportieve prestaties belangrijk zijn maar gezelligheid voorop staat. Onze vereniging beschikt over 10 verlichte kunstgrasbanen waar het hele jaar door op gespeeld kan worden. Dankzij onze zeer actieve groep vrijwilligers liggen de banen er altijd mooi bij en kun je terecht voor een hapje en drankje in ons gezellige paviljoen "De Fuik". Ons tennispark is gevestigd in Den Bosch-West en heeft voldoende parkeermogelijkheden. Er is momenteel geen ledenstop dus als nieuw lid kun je direct de tennisbaan op!

 

Zowel in de zomer als in de winter is er een breed aanbod aan lesmogelijkheden om je tennisprestaties te verbeteren. Tevens is les een leuke manier om andere Schutskampleden te leren kennen.

Door het jaar heen worden tal van activiteiten georganiseerd voor de jeugd en de senioren, zoals competities, clubkampioenschappen en  andere toernooien, om bijvoorbeeld bestaande en nieuwe leden te laten integreren. Naast tennis-activiteiten worden er ook verschillende gezelligheidsactiviteiten georganiseerd. Je thuis voelen bij een nieuwe tennisclub vergt echter ook inzet van de nieuwe leden zelf. Veel tennissen en meedoen met de activiteiten is een goed middel om dit te bereiken!

 

Als je wilt komen tennissen kun je met je tennispas de toegangspoort openen en in de hal van het clubpaviljoen via het afhangscherm een baan reserveren.

 

 

Bestuurlijke opbouw

 

De vereniging is verdeeld in drie hiërarchieke blokken:

 

  1. De Algemene Ledenvergadering (ALV)
  2. Het bestuur
  3. De commissies

 

Het bestuur is verantwoordelijk voor alle activiteiten binnen de vereniging, maar moet elk jaar verantwoording afleggen aan de ALV, welke het "hoogste" orgaan is binnen de vereniging. In de uitvoering van de taken wordt het bestuur bijgestaan door commissies.

 

Bestuur

Het bestuur bestaat uit een oneven aantal personen, met een minimum van zeven. In het bestuur hebben in ieder geval een voorzitter, secretaris en penningmeester zitting (ook wel "het dagelijks bestuur" genaamd). Bestuur- en commissieleden worden gekozen en benoemd door de ALV. De voorzitter wordt specifiek door de ALV gekozen, de overige bestuursfuncties worden door het bestuur in onderling overleg verdeeld. De wijze van verkiezing, aftreden en/of vervanging van bestuursleden, instellen van commissies etc. wordt nader geregeld in de Statuten en het Huishoudelijk Reglement van de vereniging. Elk bestuurslid heeft een aantal commissies onder zijn hoede. Eén van de leden heeft bovendien de taak van vice-voorzitter.

 

Commissies

Er is een behoorlijk aantal commissies actief, zowel voor het besturen en laten functioneren van ons paviljoen, tennispark alsmede externe en interne competities en toernooien. Waar nodig hebben deze een vertegenwoordiging in het bestuur van de vereniging.

 

 

Huishoudelijk reglement

 

Wat kan (mag) wel en wat kan (mag) niet. Enkele regels om alles vlot te laten verlopen.

 

Download Huishoudelijk Reglement >

 

 

Statuten

 

De pijlers ofwel het draagvlak van onze vereniging. Voor wie de vereniging echt wil doorgronden.

 

Download Statuten >

 

 

Gedragsregels

 

NOC*NSF heeft gedragsregels voor sportbegeleiders opgesteld. Die regels zijn door alle landelijke sportbonden onderschreven. De regels zijn gemaakt om de risico's op ongewenst gedrag in de relatie pupil en trainer te verkleinen en ze fungeren als toetssteen voor het gedrag van begeleiders en sporters in concrete situaties.

 

Bekijk de gedragsregels >

 

 

 

Een korte uitleg over het ontstaan van de vereniging

 

De beginjarenDe jaren '70Het tennispark nuHet tennispark nu<>

 

Tennisvereniging De Schutskamp is officieel opgericht op 18 februari 1970. De vereniging bezat tot 1975 geen eigen park, maar ze genoot gastvrijheid op het complex van T.V. De Hambaken. Vanaf 1975 huurde de vereniging van de gemeente
8 gravel­banen in het Schutskamppark en maakte men als clubhuis gebruik van horecagelegenheid "De Eendenkooi".

 

In het najaar van 1982 werden de eerste stappen gezet richting zelfstandigheid. In de toen gehouden ALV (Algemene Leden­verga­de­ring) werd besloten een eigen clubhuis te realiseren. Op 4 juni 1983 werd dit clubhuis, genaamd "De Fuik", officieel geopend. Vervolgens werden in 1985, in het kader van privatisering, 8 tennisbanen overgenomen van de gemeente en was de vereniging "baas in eigen huis". In 1986 werd het clubhuis uitgebreid met een kleedaccommodatie en werden keuken en bar gerenoveerd.

 

In 1994 is het park in zijn geheel verplaatst naar de huidige locatie. Dit in verband met de bouw van een zorghuis voor senioren op de oude locatie. Op dat moment is het aantal banen uitgebreid van 8 naar 10 en heeft men gekozen voor kunstgras als ondergrond in plaats van gravel. Aan het clubhuis, dat wederom "De Fuik" heet, is in 2000 een serre gebouwd, en in 2004 de keuken volledig gerenoveerd en heeft men een extra berging naast het clubhuis gebouwd. Helaas zijn daarvan in 2009 de serre en berging door (moedwillige) brand verwoest. In 2010 is daar een overkapping en nieuwe berging voor in de plaats gekomen. Kortom, de vereniging beschikt momenteel over een schitterend park met 10 kunstgrasbanen (vernieuwd in 2010 en 2011), alle voorzien van lichtmasten, en een modern

geoutilleerd clubhuis.

 

 

 

Baanreglement

 

Bij het gebruik van de tennisbanen zijn er enkele richtlijnen waaraan men zich moet houden.

 

Opening banen

Baanreglement

Afhangregels

Introduceren

 

 

 

Opening van de banen

Er wordt gestreefd de banen het hele jaar open te houden van 's morgens 9 tot 's avonds 11 uur. Zolang de netten omlaag gedraaid zijn mogen de banen niet betreden worden. En zolang het toegangshek afgesloten is, is het ook verboden het park hoe dan ook te betreden.

 

 

 

Baanreglement

  • Wanneer de netten omlaag zijn gedraaid mag niet op de baan gespeeld worden.
  • Alleen met tennisschoenen mag op de banen gespeeld worden. Ander schoeisel is niet toegestaan.
  • Loop nooit over een baan waar gespeeld wordt naar de baan waar u gaat spelen.
  • Zorg ervoor dat de eigen tennisballen goed gemerkt zijn.
  • Wanneer een bal van een andere baan komt rol die dan terug langs het achterhek.
  • Wacht met het terugvragen van een overgeslagen bal totdat de slagenwisseling op de andere baan is beëindigd.
  • Laat geen geld of andere waardevolle eigendommen achter in de kleedkamer.
  • Voor schade aan, diefstal of verlies van persoonlijke eigendommen op de banen en in De Fuik kan de vereniging niet aansprakelijk worden gesteld.

 

 

 

Afhangregels

Om vrij te mogen spelen op een baan, gelden de volgende regels:

 

  • Op alle banen hebben senioren en junioren dezelfde rechten, u kunt dus normaal elke baan afhangen (reserveren). U dient wel rekening te houden met eventuele activiteiten op de dagen en tijden waarop u wilt spelen. Dit wordt in de regel aangegeven en is tevoren op de website middels de evenementenkalender bekend gemaakt. Let vooral op competitie of toernooien e.d. Voor het afhangen gebruikt u het digitale afhangsysteem in de hal van De Fuik.
  • U kunt een baan reserveren voor enkelspel
  • (45 minuten) of dubbelspel (60 minuten).
  • U moet zelf aanwezig blijven als u gereserveerd heeft.
  • Alleen met uw eigen geldige tennispas kan een baan afgehangen worden, d.w.z. uw tennispas van het lopende jaar, die geldig is van 1 april tot 31 maart van het volgende jaar.
  • Werkwijze van het systeem:
  • In het clubhuis hangt een touchscreen en een kaartlezer. Met behulp van je KNLTB ledenpas kun je daarop banen afhangen. Het touchscreen bedien je door met je vinger op het scherm te tippen. Wanneer je de aanwijzingen op het scherm volgt, wijst het zich voor zich. Onderstaand de te volgen stappen.
  • Standaard staat het scherm op de aanbiedingen pagina.
  • Tip met je vinger de knop 'Afhangen' aan.
  • Kies voor de knop 'Alle vrije banen' (of 'Eerste vrije baan', indien je sowieso de eerste vrije baan af wilt hangen)
  • Het systeem vraagt nu om de passen door de kaartlezer te halen.
  • Tip de knop 'Spelers bevestigen' aan.
  • Hier kun je door een baan aan te tippen de baan naar keuze afhangen.
  • De baan is afgehangen en je kunt gaan tennissen op de aangegeven baan en tijd
  • Zolang na de gereserveerde speeltijd niemand komt om op uw baan te gaan spelen, mag u op dezelfde baan blijven doorspelen.
  • Indien u door afhangen van de baan komt, dan mag u bovenstaand proces herhalen.
  • Bestuurs- en commissieleden zullen ongeldige of onjuiste tennispassen innemen. Ook zullen zij bij verkeerde behandeling van dit afhangsysteem, regulerend optreden.

 

 

 

Introduceren

  • Spelen van leden met niet-leden is toegestaan met de volgende beperkingen en regels:
  • Alleen in aanwezigheid van minimaal één clublid mag men één tot drie niet-leden introduceren, mits er van één baan gebruik gemaakt wordt.
  • Op vrijdagavonden en tijdens grote georganiseerde activiteiten mag niet worden geïntroduceerd. Zie hiervoor de mededelingen op het afhangbord of in het clubblad. Training op een of twee banen wordt niet als belemmering gezien.
  • Zolang er 8 banen bezet zijn mag er niet worden begonnen met introduceren.
  • Een niet-lid is pas geïntroduceerd als deze terecht een intropasje heeft ontvangen. Het intropasje wordt pas afgegeven als direct hiervan gebruik wordt gemaakt.
  • Elk niet-lid, heeft voor het spelen een intropasje nodig. Zo'n intropasje geeft dezelfde rechten als een tennispas. Voor het spelen van niet-leden gelden dezelfde regels als voor leden. D.w.z. baanreglement, kleding en gedragsregels en baan­reserveringssysteem
  • Het lid dat introduceert blijft te allen tijde verantwoordelijk voor het gedrag en de handelingen van zijn introducé.
  • Het intropasje voor een introducé is gedurende
  • 1 dagdeel geldig.
  • Het intropasje verkrijgt men in De Fuik. Indien De Fuik gesloten is kan niet geïntroduceerd worden. De niet-leden worden met hun begeleider/ster geregistreerd. Op het intropasje wordt de datum en dagdeel vermeld.
  • De kosten van het spelen zijn € 5,- per persoon per dagdeel, te voldoen vóór de aanvang van het spelen. Eenmaal betaald introductiegeld zal niet terugvorderbaar zijn.
  • Er zal door het bestuur en de commissieleden op worden toegezien dat er geen misbruik wordt gemaakt van deze regeling. In voorkomende gevallen zullen sancties worden getroffen.

 

 

Routeplattegrond

Routeplattegrond

Routeplattegrond

Routeplattegrond